Deniz Uzunoğlu
Deniz Uzunoğlu: 19 Kasım 1981, İzmir
“Film yapacağım ben!” diye başladı her şey...
Marmara Üniversitesi İdari ve İktisadi Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun olduktan sonra, iki yıldır çalışmakta olduğum Ernst & Young’dan ayrılma kararı vermemdeki en büyük sebep, o dönemin Pixar filmleriydi elbette. Yıllardır benim bir finansal analist olacağımı düşünen annem ve babamın, benim bu ani ve keskin kariyer hedefi değişiklim karşısında duydukları endişeyi biraz da olsa azaltabilmek adına “Risk almak için daha ne kadar genç olabilirim?” dediğimi hatırlıyorum o zamanlar. Sonradan ortaya çıktı ki, bunun benim genç oluşumla hiçbir alakası yokmuş. Bir şeyi çok istediğim zaman risklerine aldırmamak, “Nasılsa bir yol bulunur” demek, huyummuş meğer benim…
Martı Görsel Sanatlar’da çalışmaya başladığım 2003 yılından itibaren hiç “pazartesi sendromum” olmadı benim. “Tombik ve B.B”, “Piko’nun Adası”, “Robolabb”, “Bekir Tekir ve Kuyruklar” gibi ödül alan onlarca televizyon dizisinin senaristliğini ve sanat yönetmenliğini yaptığım, bu dizilerle MIPCOM, MIPTV, SIGGRAPH gibi festivallere katıldığım, çeşitli kurum ve kuruluşların sosyal sorumluluk projeleri, reklam ve tanıtım çalışmaları için üç boyutlu animasyonlar ürettiğim, yapay zekâ projeleri ile yurtdışında bir konferanstan öbürüne koşturduğum, web siteleri tasarladığım bir hayatım oldu. Uzun metrajlı bir sinema filmi projesi olarak başlayan, Hızır Reis, Kemal Reis, Turgut Reis, Piri Reis gibi önemli denizcilerin hayatlarını, 15. ve 16. yüzyıllarda Akdeniz’in Kuzey Afrika ve Avrupa kıyılarında yaşananları konu alan, “Barbarossa” üçlemesinin ilk kitabını yazmış olmanın verdiği heyecanı ise tarif etmek zor. Filmini seyrederken, de muhtemelen ağlarım zaten mutluluktan...