Denizler Altında 20.000 Fersah
Bu web sitesinde, kitaplarımızın sesli kitap ya da e-kitap formatında yayınlandığı dijital abonelik ya da satış platformlarına ulaşabileceğiniz linkler yer almaktadır. Linkler aracılığıyla yönlendirileceğiniz dijital platformlar Doğan Yayınları’na ait değildir. Her bir platform kendine ait ve her ülke için değişebilen satış, abonelik, ücretlendirme, yayın ve müşteri ilişkileri politikalarına sahiptir.
Basılı Kitap Satın Al- Kitap Hakkında
- Yazar Hakkında
- Değerlendirmeler (0)
Deniz yaratıkları konusunda uzman olan Profesör Aronnax ve yardımcısı Conseil, okyanuslarda dolaşıp gemileri batıran canavarı yakalamak için düzenlenen keşif yolculuğuna katılır. Bu yolculukta onlara cesur denizci Ned Land de eşlik eder. Ancak daha maceranın başında gemileri canavar tarafından batırılır. Profesör ile arkadaşları kendilerini Kaptan Nemo’nun Nautilius adını verdiği onların canavar sandığı denizaltıda bulurlar ve okyanuslarda korkutucu olduğu kadar ilginç bir keşif yolculuğuna çıkarlar.
Denizler Altında 20.000 Fersah ’ı okurken Nautilus ile okyanuslarda keşfe çıkacaksınız. Balinaların, köpek balıklarının, dev mürekkep balıklarının dünyalarına dalacak ve okyanusların gizemini çözeceksiniz.
Bu kitabın yayımlanması pek çok kâşifin yeni fikirler, yerler ve hayvan türleri keşfettiği 19’uncu yüzyıl sonlarına denk gelir. Aynı dönemde Charles Darwin, Türlerin Kökeni eserini yayımlamıştı. Bu dönem aynı zamanda bilimde ve teknolojideki yeniliklerin popüler bilim kurgu romanlarının yazılmasına ilham verdiği bir dönemdi. Bu kitapta, bu tip bir teknolojinin yeni yeni ortaya çıkmaya başladığı bir dönemde kullanılan büyük bir denizaltını yer alır. Kitap, ayrıca okuru balina avcılığının yapılıp yapılmaması konusunda düşünmeye iterek hayvan hakları meselesine de değinir.
Kitap, su altı keşifleri sırasında Kaptan Nemo’nun Nautilus adlı denizaltısında esir alınan biri doğa bilimci, biri onun yardımcısı ve bir balina avcısı olan üç adamın serüvenlerini konu alır. Dünyanın farklı okyanuslarının dibinde devasa buzdağları, kızgın köpek balıkları ve korkunç mürekkep balıklarıyla baş etmek gibi zorluklara göğüs gerdikleri pek çok macera yaşarlar. Kaptan Nemo’nun denizaltısı bir gün büyük bir girdaba kapılana ve üç adam özgürlüklerini kazanmaya çalışana dek hayatta kalırlar.
- Öğrencilere, kitabın isminin anlamını bilip bilmediklerini sorun. Daha önce “fersah” kelimesini duymuşlar mı? Fersahın eski bir uzaklık ölçüsü birimi olduğunu açıklayın. Hikâyede kahramanlar oldukça uzun bir mesafe kat ediyorlar. Kitabın başlığı, kahramanların 20.000 fersah uzağa yolculuk ettiklerini belirtiyor, 20.000 fersah derine değil. Öğrencilere “Kapağa bakın, bu hikâyede neler oluyor olabilir?” diye sorun.
Amaç
- Bilim kurgu nedir?
- Kitabı 15. sayfaya dek okuyun. Öğrencilerden, metinde geçen tariflere göre Abraham Lincoln gemisini nasıl hayal ettiklerini çizmelerini isteyin.
- Metinde, gemiyle ilişkili bilinmeyen kelimeleri bulun ve işaretleyin. Öğrencileri bir gemide yer alan şeyleri anlatan başka bilinmeyen kelimeler bulmaya yönlendirin ve bunları da işaretleyin.
- Kitaptaki deniz canavarının yer aldığı bölümü yapılan tarife odaklanarak yeniden okuyun. Öğrencilerden, hayallerinde canlanan canavarı çizmelerini isteyin.
- Deniz canavarının yer aldığı bölümün sonuna dek öğrencilerle birlikte okuyun, fakat okurken, canavarın ne olduğunu ne zaman anladıklarını sorun.
- Öğrencilerden Pierre Aronnax, Conseil, Ned Land ve Kaptan Nemo adlı dört ana karakterin profilini çıkarmalarını istediğinizi belirtin. Bu bölümler, öğrencilere her bir karakterin kişiliği hakkında pek çok fikir verecektir. Öğrencilerin karakterlerle ilgili temel bilgileri edinip edinmediklerini ve hikâye unsurlarının tarihi dönemle ilişkisini anlayıp anlayamadıklarını kontrol edin.
Konuşma
- Öğrencilerden, dördüncü bölümdeki sorunları grup hâlinde tartışmalarını isteyin. Bu bölümde balina avcısı Ned, Kaptan Nemo’nun, katil balinaları nasıl öldürdüğüne sinirleniyor. Kendisi de bir balina avcısı olduğu halde Ned, niçin Kaptan Nemo’ya kızıyor? diye sorun. Öğrencileri, tartışmada sözcü, ana karakter ve sorgulayan gibi farklı taraflarda yer almaya yönlendirin.
Yazma
- Öğrencilerden hikâyeye, Kaptan Nemo’nun neden denizlerde yol aldığını ya da ailesine ne olduğunu açıklayan ya da katil balinaların öldürülüp öldürülmemesi gerektiğiyle ilgili konu dışı ek bir bölüm yazmalarını söyleyin.
Araştırma
- Öğrencilerden, denizaltının sularda yol aldığı 1867 tarihinde Kaptan Nemo’nun bu kadar sinirlenmesine sebep olan önemli bir tarihi olay olup olmadığını öğrenmek için internetten ya da diğer kitaplardan faydalanarak bir araştırma yapmalarını isteyin.
Coğrafya
- Öğrencilerden kitapta yer alan denizaltının yolculuğunun haritasını çıkarmalarını isteyin.
Bilim / Tasarım ve Teknoloji
- Öğrencileri yüzebilen ve su altına inebilen bir denizaltı tasarlamaya yönlendirin.
Bilişim ve İletişim Teknolojileri
- Öğrencilerden denizaltının gittiği yerleri Google Earth ya da benzeri bir program kullanarak keşfetmelerini isteyin.
Su altı ve keşif- Bilim ve teknoloji-Hayvan Hakları-Kişisel Gelişim
Dünyanın İşleyişi-Gezegenimizi Paylaşma-Bulunduğumuz Yer ve Zaman
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1