Oliver Twist
Bu web sitesinde, kitaplarımızın sesli kitap ya da e-kitap formatında yayınlandığı dijital abonelik ya da satış platformlarına ulaşabileceğiniz linkler yer almaktadır. Linkler aracılığıyla yönlendirileceğiniz dijital platformlar Doğan Yayınları’na ait değildir. Her bir platform kendine ait ve her ülke için değişebilen satış, abonelik, ücretlendirme, yayın ve müşteri ilişkileri politikalarına sahiptir.
Basılı Kitap Satın Al- Kitap Hakkında
- Yazar Hakkında
- Değerlendirmeler (0)
Oliver Twist’in hayatla mücadelesi doğduğu ilk andan itibaren başlar ve daha da zorlaşarak yıllar boyunca devam eder. Düşkünler evindeki hayatın zorluklarına katlandıktan sonra, kendini Londra sokaklarının karanlık yeraltı dünyasında bulur. Oliver, onun hayatını mahvetmeye kararlı olan kötü niyetli Fagin ile Sikes'ten kurtulmaya çabalar. Neyse ki dünyada iyi insanlar da vardır. Ve onlar Oliver’a hayatını değiştirebilmesi için yardım ederler. Acaba kim kazanacak: İyiler yoksa kötüler mi?
Oliver Twist ’te yaşanan tüm kötülüklere rağmen iyi kalabilmenin ne kadar değerli olduğunu öğrenecekseniz. Erdemli ve dürüst davranmanın her türlü zorluğun üstesinden gelmenize yardım edeceğini anlayacaksınız.
19’uncu yüzyılın ortalarında, İngiltere’de büyük çapta işsizlik yaşandı. Pek çok meslekte makine kullanımının artmasıyla insan gücü geçerliliğini yitirdi. Bunun sonucu olarak pek çok meslek ortadan kalktı. Ülke, o güne kadar yaşadığı en büyük ekonomik krize girdi. Her kilise, kendi bölgesindeki fakirlere bakmakla yükümlüydü, bunun içinde onların yaşayabilecekleri düşkünler evleri inşa edildi. Aileler, yaşamlarını sürdürecek parayı kazanabilmek için çocuklarını da çalıştırdılar.
Düşkünler evinde doğan Oliver Twist, dünyaya gelir gelmez annesi de ölünce hayatta tek başına kalır. Dokuz yaşına kadar devletten aldığı para karşılığında çocuklara bakan bir kadının yanında yaşar. Çalışma yaşı geldiği için düşkünler evine dönen Oliver kendilerine az yemek verilmesinden şikâyet eden arkadaşlarının sözcüsü olur. Bu davranışı yüzünden bir cenaze levazımatçısının yanına çırak olarak verilir ama kaçıp Londra’ya gider ve orada çocuklardan oluşan bir yankesici çetesinin şefi Fagin ile tanışır. Yankesiciliği öğrenen Oliver hırsızlık yapmaya zorlanır. Ancak suç işlemeyi hiçbir zaman düşünmez. Başına pek çok kötü olay gelir. Ancak karşısına iyi insanlar da çıkar. Pek çok zorluk yaşayan Oliver dürüstlükten vazgeçmez ve kitabın sonunda kazanan Oliver olur.
- Çocuklara Oliver Twist hakkında neler bildiklerini sorun. Bu hikâyeyi daha önceden duymuşlar mı ya da filmini veya tiyatro oyununu seyretmişler mi? Charles Dickens ilk romanını neden bu kadar yoksulluk içinde zor koşullarda yaşayan bir çocuk hakkında yazmış olabilir? Charles Dickens’in bu hikâye ile okuyucularına hangi mesajı vermek istiyor olabileceği hakkında tahmin yürütün.
Amaç
- Anı roman nedir?
- Betimleme nedir? Çocuklardan düşkünler evi, cenaze levazımatçısının dükkânı, Londra sokakları ve Fagin’in hırsız yatağı gibi çeşitli mekânları tarif etmelerini isteyin.
- Çocukları zengin ve yoksul sınıflar arasındaki farklılıkları sorgulamaları için teşvik edin. Günümüzde sınıfsal farklılıklar var mı? Bu hikâyenin yazıldığı 1830’lardan beri neler değişti?
- Çocuklardan kendi kelimeleriyle Oliver Twist’in ana hikâyesini eşleştikleri arkadaşlarına yeniden anlatmalarını isteyin; sonra öneriler ile toplu bir sınıf versiyonu oluşturun. Yan hikâyelerin bir listesini yapın.
Konuşma
- Çocukları, insanlarla dolu bir sınıfla karşı karşıya gelen Oliver rolü yapmaya davet edin. Oynadıkları sahnenin önemli bir anında oyunu kesip, Oliver’in o anda aklından neler geçtiğini söylemelerini isteyin. Peki diğer çocuklar neler söylüyor olabilir?
Yazma
- Çocuklardan, Oliver Twist’in kendini büyük, modern bir okulda bulduğu ve diğer çocuklardan farklı hissettiği bir sahne hayal etmelerini isteyin. Daha sonra onlardan Oliver’in modern okulda geçirdiği günüyle ilgili bir günlük yazısı yazmalarını isteyin.
Yaratıcı Drama
- Çocuklardan hikâyedeki karakterlerin resimlerini hızlıca çizmelerini ve her birinin yanına isimlerini yazmalarını isteyin. Her bir çocuğa bir karakteri seçip onun rolünü oynaması için imkân tanıyın. Farklı rolleri oynayan çocuklar hikâyeden bir sahnenin provasını yapıp daha sonra tüm sınıfın karşısında bu sahneyi oynayabilirler.
Tarih
- Çocuklardan, Victoria dönemindeki düşkünler evleri hakkında internet (yalnızca çocuklara uygun web sitelerine ulaşımları olduğundan emin olun) ve kütüphaneden bilgi toplamalarını isteyin. Topladıkları bilgileri kullanarak düşkünler evleri ve onların insanların hayatındaki etkisiyle ilgili bir rapor taslağı hazırlayabilirler.
Coğrafya
- Günümüz Londra’sının bir bölgesine ait bir harita bulun ve çocuklardan bu haritayı, Victoria döneminde Londra’nın aynı bölgesinin haritası (örneğin bir Edward Stanford haritası) ile karşılaştırmalarını isteyin. Hangi kısımları değişmiş? Bu değişimlere sebep olan başlıca olayların neler olduğunu araştırıp bulabilirler mi?
Birey ve Toplum- Kişisel Gelişim- İyilik ve Kötülük - Doğru ve Yanlış
Kim Olduğumuz – Bulunduğumuz Yer – Kendimizi İfade Etme Yollarımız
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1