Sayfa Sayısı:
192
Baskı Tarihi:
Mayıs 2016
Ebat:
135 X 178 mm
Barkod:
9786050935042
Yazar adı: Nazlı Eray
Usta edebiyatçı Nazlı Eray’ın hayal ile gerçeklik arasındaki sınırları zorlayan bu eseri, okurları İstanbul’un en güzel semtlerinden birinde unutamayacakları bir maceraya davet ediyor.
Nazlı ile Osman’ın maceraları son sürat devam ediyor!
Nazlı ve Osman, Şişhane’deki bir avize dükkânından girerek ulaştıkları büyülü ormanın şokunu atlatamadan kendilerini Madam Lidia’nın tozlu evinde bulurlar.
Gizemli Madam Lidia’nın evi, her biri birbirinden çılgın eşya ve canlılarla doludur. Gelecekten haber veren aslan ayaklı masa, Balık Kral Necef ve zaman zaman canlanan Billur Ahtapot avize, gizemli geçmişleriyle
kahramanlarımızı bir maceradan diğerine savuracaktır.
Nazli Eray
Nazlı Eray, Ankara’da doğdu. İngiliz Kız Ortaokulu, Arnavutköy Amerikan Kız Koleji ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde okuduktan sonra Turizm ve Tanıtma Bakanlığı’nda tercüman olarak çalıştı. Çeşitli gazetelerde köşe yazarlığı yaptı. Edebiyatçılar Derneği’nin kurucuları arasında yer alan Eray, Türkiye yazarlardk Sendikası ile Uluslararası yazarlardk Birliği (PEN) üyesi, 1977 ve 1978 yıllarında Yaratıcı Yazın dersleri verdiği ABD Iowa Üniversitesi’nin Onursal Üyesidir.
Yazmaya 1959’da henüz ortaokuldayken kaleme aldığı öyküsü “Mösyö Hristo” ile başlayan Eray’ın ilk öykü kitabı Ah Bayım Ah 1975’te çıktı. “Laz Bakkal” başta olmak üzere pek çok öyküsü kültleşti. “Karanfil Gece Kursu” öyküsüyle 1988 Haldun Taner Öykü Ödülü’nü, Aşkı Giyinen Adam romanıyla 2002 Yunus Nadi Roman Ödülü’nü kazandı. Türk Kütüphaneciler Derneği En İyi Romancı Ödülü (2009), Başkent Rotary Kulübü’nün Meslek Ödülü (2010) ve Fantazya ve Bilimkurgu Sanatları Derneği’nin ilk Mavi Anka Ödülü’ne (2014) layık görüldü.
Nazlı Eray’ın öykü, roman ve oyunları pek çok dile çevrildi. Erostratus (1977) adlı oyunu, Sartre, Montaigne, Camus, Unamuno, Pessoa ve Bauer’in Erostratos yorumlarıyla birlikte Blood and Ink’te (“Kan ve Mürekkep”) yer aldı. Öykülerinden kısa film ve televizyon dizileri yapıldı. “Monte Kristo” ve “Rüya Sokağı” öyküleri 2005’te İtalyan yönetmen Angelo Savelli tarafından L’ultimo Harem (Son Harem) adıyla oyunlaştırıldı, İtalya ve Türkiye’de sahnelendi.
Nazlı Eray, anılarını Tozlu Altın Kafes (DK, Ocak 2011) ve Bir Rüya Gibi Hatırlıyorum Seni (DK, Mayıs 2013) adlarıyla kitaplaştırdı.