400 TL ve üzeri alışverişlerinizde KARGO BEDAVA

Define Adası
Ön Okuma

Define Adası

Robert Louis Stevenson

29,25 TL
- +
Kargo 400 TL üzeri KARGO BEDAVA!
Siparişleriniz 1 İŞ GÜNÜNDE KARGODA!
Stok Durumu: Stokta var
  • Kitap Hakkında
  • Yazar Hakkında
  • Değerlendirmeler (0)
Yayınevi: Doğan Çocuk
Yaş Grubu: İlk Gençlik (10+)
Sayfa Sayısı: 128
Baskı Tarihi: Temmuz 2019
Ebat: 135 X 195 mm
Barkod: 9786050963786
 

Babasının işlettiği handa çalışan Jim Hawkins’in korsanlar ya da defineler hakkında hiçbir fikri yoktur. Bir gün hana kendisine “Kaptan” diye seslenilmesini isteyen bir adamın gelmesiyle işler değişir. Kaptan’ın sakladığı define haritasının peşinde olan Kör Pew ve çetesi çok geçmeden soluğu handa alacaktır. Haritanın Jim Hawkins’in eline geçmesiyle Define Adası’na uzanan tehlikelerle dolu bir yolculuk başlayacaktır.

Kitabın Öyküsü

İngiltere’nin Edinburg şehrinde dünyaya gelen Stevenson, Define Adası’nı 1881 yılında yazmıştır. Bu hikâyeyi yazma fikri, İskoçya’da tatil yaparken üvey oğlu ile birlikte çizip boyadıkları hayali bir “Define Adası” haritasıyla aklına gelmiştir. Stevenson’ın babası ve büyükbabası deniz feneri mühendisidir ve sıklıkla küçük Robert Stevenson’ı yolculuklarında yanlarında götürmüşlerdir. Uzun John Silver karakteri Stevenson’ın alt bacağını kemik veremi sonucu kaybeden yazar ve editör arkadaşı William Henley’den ilhamla yarattığı bir karakterdir.

Viktorya Dönemi’nde İngiltere uçsuz bucaksız bir imparatorluktu ve dünyanın en büyük donanmasına sahipti. Stevenson, Define Adası’nı yazmadan iki yıl önce Atlantik Okyanusu’nu kat etti.

Kitabın Özeti

Jim Hawkins’in ailesinin hanına gelen yaşlı korsanın ölmesiyle Jim’in eline bir define haritası geçer ve Jim, Livesey ve Kont Trelawney ile birlikte defineyi bulmak için yelken açar. Gemi mürettebatından John Silver’ın isyan çıkarıp hazineyi çalmayı planladığını fark eden Jim’in korsanları alt etmek için çok çabalaması gerekir. Nihayet, Jim ve arkadaşları galip gelip hazineden paylarına düşeni alarak İngiltere’ye geri dönerler. Fakat Uzun John Silver dört yüz sikke alıp ortadan kaybolmuştur.

Tahmin Yürütme: Neler Biliyorsun?
  • Sınıfa bir define sandığı getirerek öğrencileri define ve korsanlar konusunda heyecanlandırın. Öğrencilerle birlikte bazı sorular ortaya atın: Bu sandık kime ait olabilir? Öğrenciler, korsanlar hakkında ne biliyorlar? Bu sandığın kime ait olduğunu bulmak için neler yaparlardı?
  • Bölüm isimlerine bakın. Çocuklar öykü hakkında ne sonuçlar çıkarıyorlar?

Amaç

  • Macera romanı nedir? Bir macera romanında ne gibi özellikler olması gerekir?
  • Öğrencilerden, kitabı 16. sayfasına dek tek başlarına okumalarını isteyin. Okurken yazarın kim olduğu üzerine düşünmelerini sağlayın.
  • Hikâyedeki anlatıcının kim olduğunu sorun. Yazarın anlatıcı olarak niçin Hawkins’i seçtiği konusunda fikir yürütmelerini sağlayın. Anlatım biçimiyle ilgili neler fark ettiklerini sorun.
  • 16.- 17. ve 18. bölümü birlikte okuyun. Yazarın bu bölümlerde anlatıcıyı neden değiştirdiğini sorun. Anlatıcıların farklı bakış açılarının hikâyeyi nasıl değiştirdiğini sorun.
  • Öğrencilerden korsanlar ve denizcilikle ilgili bilmedikleri kelimeleri çıkarmalarını isteyin. Bu kelimeleri yazma etkinliklerinde kullanabilirler.
  • Öğrencilerden kitabı sonuna dek tek başlarına okumalarını isteyin. Okurken, her bölümde anlatıcının kim olduğuna dikkat etmelerini söyleyin. 1. tekil şahıs anlatıcıyla 3. tekil şahıs anlatıcı arasındaki farklar üzerinde konuşun.

 

Metinle Etkileşim
  • Hikâyede bulunan temalar nelerdir? Öğrencilerin hikâyede buldukları temaları tartışın.
  • Öğrencilerden, hikâyenin Uzun John Silver’ın ağzından anlatıldığında ne kadar değişeceğini hayal etmelerini isteyin.
  • Öğrencileri, Uzun John Silver’ın davranışının altında yatan nedenleri düşünmeye yönlendirin. Geçmişte ne gibi bir olay yaşamış olabilir? İnsanlarla arasındaki ilişki nasıl? Hayatındaki ne gibi olaylar onu böyle bir insan haline getirmiş olabilir?
Konuşma, Yazma ve Yaratıcı Drama

Yaratıcı Drama

  • Kitaptaki belli başlı karakterler için birer öğrenci belirleyin. Bu öğrenciler canlandıracakları karakterin kişisel ve fiziksel özelliklerini dikkate alarak seçeceğiniz bir bölümü canlandırsın.

Konuşma

  • Öğrencilerden birinin Uzun John Silver rolüne bürünmesini ve diğerlerinin de ona soru sormasını isteyin. Anlatıcı o olsa, hikâyenin nasıl değişebileceğini sorun.

Yazma

  • Bir öğrenciden kitabın 1. bölümünü sesli okumasını isteyin ve diğer öğrencilere, görsel sembollerle nasıl not alabileceklerini gösterin. Öykünün temel ögelerinden bazılarını hangi sembollerle anlatabileceğiniz konusunda öğrencilerle fikir alışverişinde bulunun.
  • Öğrencilerden kitaptan seçtikleri bir bölümü okumalarını isteyin. Okurlarken, defterlerine görsel notlar almalarını isteyin. Daha sonra aldıkları notları bir arkadaşlarıyla paylaşsınlar. Arkadaşları görsel notlara bakarak hangi bölümün anlatıldığını tahmin edebiliyorlar mı?
Ek Etkinlikler

Coğrafya

  • Öğrencilerden, hikâyedeki tasvirlerden yararlanarak Jim Hawkins’in yolculuğunun haritasını çıkarmalarını isteyin.
  • Öğrencilerden dalgaların hareketiyle koyların nasıl oluştuğunu araştırmalarını isteyin. 

Tarih

  • Öğrencileri 15. yüzyıldan 17. yüzyıla dek faaliyet gösteren tüm kâşifleri araştırmaya yönlendirin. (Her öğrenci seçtiği bir kâşif hakkında derinlemesine bir araştırma yapabilir.) O yıllarda neden bu kadar çok kâşif varmış? O dönemki keşiflerinin günümüz toplumuna etkileri nelerdir?
Temalar

Erdemler - Birey ve Toplum – İletişim 

PYP

Kim Olduğumuz – Kendimizi İfade Etme Yollarımız

Robert Louis Stevenson
0 Değerlendirme
  • 5 Puan 5
  • 4 Puan 4
  • 3 Puan 3
  • 2 Puan 2
  • 1 Puan 1