400 TL ve üzeri alışverişlerinizde KARGO BEDAVA

Siyah İnci
Ön Okuma

Siyah İnci

Anna Sewell

63,75 TL
- +
Kargo 400 TL üzeri KARGO BEDAVA!
Siparişleriniz 1 İŞ GÜNÜNDE KARGODA!
Stok Durumu: Stokta var
  • Kitap Hakkında
  • Yazar Hakkında
  • Değerlendirmeler (0)
Yayınevi: Doğan Çocuk
Yaş Grubu: İlk Gençlik (10+)
Sayfa Sayısı: 80
Baskı Tarihi: Haziran 2019
Ebat: 135 X 195 mm
Barkod: 9786050963885
 

Çiftlikte büyütüldükten sonra ailesinden ayrılan Siyah İnci’yi yepyeni bir hayat bekliyor. Genç at kimi nazik kimi zalim insanlarla karşılaşacak, yeni arkadaşlar edinecek ve şehir hayatının zorluklarına göğüs gerecek.

Siyah İnci küçük bir köyde araba çekmeyi mi yoksa büyük bir şehirde kiralık bir araba atı olmayı mı daha çok sevecek? Ona sıcak bir yuva sunacak sevgi dolu bir aileye kavuşabilecek mi?

Siyah İnci’nin maceralarını merakla okuyacak, dostluğun, merhametin ve umut etmenin önemini kavrayacaksınız. 

 

Kitabın Öyküsü

Siyah İnci adlı kitapta hayvanlara merhametli davranma konusu işlenmektedir. Kitap çeşitli sosyal konuları da ele alır. İngiltere’de 1837-1901 tarihlerinde yaşanan Viktorya Döneminde geçen olaylar zenginlerle yoksulların hayatı arasındaki farkı ortaya koyar. Londra’da arabacılık yapan iyi yürekli Jerry Barker bronşite yakalanınca çalışmayı bırakmak zorunda kalır. Bu durum bütün ailesini muhtaç duruma düşürme riskini doğurur. Ancak her zaman başkalarına iyilik etmesi, varlıklı bir müşterisinin ona başka bir iş bulmasıyla ödüllendirilir. Siyah İnci’nin iyi karakterinin ödülü de sonunda mutlu bir yuvaya kavuşmasıdır.

Kitabın Özeti

Siyah İnci adlı kitapta anlatılan, aynı isimdeki bir atın dilinden kendi hayat hikâyesidir. Siyah İnci kendisinden farklı türden işler talep eden farklı sahiplerin elinde büyüyüp yetişir ve çeşitli serüvenler yaşar. Önce binek atı, sonra araba atı olur, ardından şehirde kiralık bir araba çekmeye başlar ve sahiplerinden kötü muamele görür. Sonunda güvenli bir yuvaya kavuşarak mutluluğa erişir. Siyah İnci tüm bunları yaşarken, çektiği sıkıntılara rağmen, sakin ve iyi huylu kalır.

Tahmin Yürütme: Neler Biliyorsun?
  • Öğrencilere daha önce bu kitabı duyup duymadıklarını sorun. Bu hikâye hakkında neler biliyorlar? Bir torba hazırlayın. (En güzeli, bu torbanın at temasına uygun olmasıdır, örneğin yem torbası olabilir.) Torbanın içinde şunları koyabilirsiniz: mahmuz, bambu kamış, saman, Londra’yla ilgili bir nesne, örneğin oyuncak bir kırmızı otobüs. Çocuklarla bu nesnelerin öyküyle bağlantısı hakkında konuşun. Ne gibi bağlantılar olabileceği hakkında tahminlerde bulunmalarını isteyin.

Amaç

  • Anı nedir?
  • Anı türünü kavratın. Siyah İnci örneğinden yola çıkarak anı yazmada öyküleyici anlatımın işlevine dikkat çekin.
  • Öğrencilerden Siyah İnci’nin yaşadığı ve çalıştığı yerleri karşılaştırıp farkları görebilecekleri bir tablo oluşturmalarını isteyin. Çocukları hem atın hem de sahiplerinin bakış açısından düşünmeye teşvik edin.

 

Metinle Etkileşim
  • Hikâyede bulunan temalar nelerdir? Öğrencilerin hikâyede buldukları temaları tartışın.
  • Kitabın ikinci bölümünü öğrencilerle birlikte okuyun. Çocuklar yazarın ortaya koymaya çalıştığı ana fikre ulaşabiliyorlar mı? (Ana fikir: Hayvanlara iyi davranmanın ve iyi bakmanın olumlu sonuçları olur.)
  • Siyah İnci’nin öykü boyunca yaşadığı duyguları takip etmek üzere bir duygu grafiği oluşturun. Dikey eksene en kötüden en iyiye doğru sıralanan çeşitli duyguları yerleştirin, yatay eksene ise bölümleri sıralayın. Siyah İnci’nin duygu grafiğini çıkarın.
Konuşma, Yazma ve Yaratıcı Drama

Konuşma

  • Öğrencilere kitabın üçüncü ve dördüncü bölümlerini okutun. Okurlarken Siyah İnci’nin kişiliği hakkında çıkarımlarda bulunmalarını isteyin. Fikirlerini metinden alıntılarla desteklemelerini isteyin.
  • Öğrencilerden Siyah İnci’nin sahiplerinden bazılarının rolüne bürünmelerini isteyin. Tartışmayı düzenlemek üzere bir başkan ya da hakem atayın. Tartışmayı bir ceza davası gibi yürütmeyi düşünebilirsiniz, örneğin sahiplerden biri hayvanları ihmal etmek ya da onlara kötü davranmak suçlamasıyla yargılanıyor olabilir. Çocuklardan diğer sahipleri tanık olarak çağırmak suretiyle tartışmayı yürütmelerini isteyin.

Yaratıcı Drama

  • Siyah İnci’nin sahiplerinden birinin rolüne bürünün. Öğrencilerden bu kişiyle görüşme yaparak iyi bir insan mı yoksa zalim bir insan mı olduğunu anlamaya davet edin.

Yazma

  • Sahibin kişiliğini anladıktan sonra öğrencilerden Siyah İnci’nin ağzından bu sahiple ilgili yeni bir bölüm yazmalarını isteyin.
Ek etkinlikler

Tarih

  • Öğrencilerden, İngiltere’de yaşanan Viktorya dönemi hakkında araştırma yapmalarını isteyin. O dönemde yaşayan zenginlerle yoksulların hayatını karşılaştırabilirler.

Coğrafya

  • Siyah İnci’nin köydeki hayatıyla şehir hayatını karşılaştırın. Öğrencilere kentleşmiş bölgelerin kırsal bölgelere hangi nedenlerle benzediğini ve hangi açılardan farklı olduğunu anlatın ve açıklayın.
Temalar

Doğa ve Evren - Duygular – Hak ve Özgürlükler

PYP

Bulunduğumuz Yer ve Zaman – Kendimizi İfade Etme Yollarımız- Kendimizi Düzenleme Biçimimiz

Anna Sewell
0 Değerlendirme
  • 5 Puan 5
  • 4 Puan 4
  • 3 Puan 3
  • 2 Puan 2
  • 1 Puan 1