Üç Silahşorlar
- Kitap Hakkında
- Yazar Hakkında
- Değerlendirmeler (0)
Genç D’Artagnan kralın muhafızlarından biri yani bir silahşor olabilmek için Paris’e doğru yola çıkar. Daha Paris’e varmadan başını derde sokan D’Artagnan üç silahşorları da kızdırmayı başarır. Athos, Porthos ve Aramis’i sırayla düelloya davet eden genç adamın şansı kralın en büyük düşmanı kardinalin adamlarının onlara saldırmasıyla değişir. Üç silahşorlarla birlikte dövüşen D’Artagnan artık onlardan biri olur. Ama sırada zorlu bir görevleri vardır: Kardinalin kraliçe için hazırladığı komployu bozmak!
Üç Silahşorlar ’a zorlu görevlerinde eşlik ederken cesaretin, dürüstlüğün, dostluğun önemini anlayacaksınız ve siz de onlarla birlikte söyleyeceksiniz: “Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için”…
Üç Silahşorlar’da karşımıza çıkan, son derece ayrıntılı biçimde anlatılan karakterlerin pek çoğu gerçek kişilerdir. Kral IVX. Louis, eşi Avusturya Kraliçesi Anne ve Kardinal Richelieu romanın yazıldığı dönemin önemli karakterleridir. Silahşorların başı olan Mösyö Treville ve Richelieu gerçek hayatta da düşmandırlar. 1642 yılında Mösyö Treville kardinali öldürmek için bir suikast girişiminde bulunmuştur. Richelieu’nün silahşorlarla amansız bir rekabet hâlinde olan kendi korumaları vardır. O dönemde İngiltere ve Fransa arasındaki ilişkiler de gergindir. Hikâye 17’nci yüzyılda Fransa’da geçer fakat Dumas metni 19’uncu yüzyılda kaleme almıştır.
“Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için!” sözünü kendilerine slogan seçen Üç silahşorlar; Athos, Porthos ve Aramis, Fransa’nın en gözü pek kılıç ustaları ve kral muhafızlarıdır. Dik kafalı köylü çocuğu d’Artagnan Paris’e gelip aralarına katılınca, dördü çok iyi arkadaş olurlar. Sinsi kardinal kraliyet ailesine zalimce bir tuzak kurarken dört cesur kılıç, ne pahasına olursa olsun onları koruyacaktır.
- Öğrencilere silahşorun ne olduğunu bilip bilmediklerini sorun. (Silahşor, 1600’lü yıllarda tüfeği olan piyade er anlamına gelirdi.)
Amaç
- Tarihi roman nedir?
- Birinci ve ikinci bölümü okuyun. Öğrencilerden, birinci bölümde, genç ve deneyimsiz d’Artagnan’ın kendisinden çok daha güçlü ve deneyimli bir kılıç ustasına karşı koymaya çalıştığı sahneyi hayal etmelerini isteyin. Bu nasıl bir sahne olurdu? diye sorun. Öğrenciler bu sahneyi canlandırabilir ve ne tür diyaloglar kurulabileceğini düşünebilir.
- Öğrenciler Şen Miller hanı önündeki adamın kim olduğunu tahmin edebiliyor mu? Metinde, tahminlerini destekleyen herhangi bir kanıt var mı?
- Öğrencilere, Yazar bu karakterin hikâyede önemli bir rolü olduğunu belirtmek için ne yazmıştır? diye sorun.
- Öğrencilerden, hikâyenin tamamını okuduktan sonra silahşorların ve d’Artagnan’ın farklı karakter özellikleri üzerine fikirlerini belirtmelerini isteyin. Hepsinin birbiriyle ilişkisini tartışın.
- Öğrenciler üç silahşorların günümüzdeki muadillerini düşünebiliyorlar mı? Onların “süper kahramanı” kim olurdu?
Konuşma
- Öğrencilerle yazarın bakış açısı üzerine konuşun. Bu hikâye Fransız kralı, kraliçesi ve silahşorların tarafını tutuyor. Öykü Kardinal Richelieu’nün tarafını tutsaydı nasıl olurdu, tartışın.
Yazma
- Kitaptaki hangi bölümün senaryo biçiminde yeniden yazılabileceğini tartışın. Öğrencilerin dikkatini diyalog bakımından zengin ve idare edilebilir sayıda karakter içeren bölümlere çekin. Metni senaryolaştırma yöntemlerini gösterin. Seçtikleri bir bölümü senaryolaştırmalarını isteyin.
Yaratıcı Drama
- Öğrencilere, metinden önemli bir sahneyi nasıl canlandıracaklarını, bir sahneye karar vermelerini belirterek sorun. Oyunda kullanılan tiyatro yöntemlerini kısaca değerlendirin. Karakterlerin ne söyleyeceğini, nasıl söyleyeceğini, hangi jest ve mimikleri kullanacaklarını ve gerilimin nasıl tırmandırılacağını düşünmek için öğrencilere zaman verin. Prova yapmalarına izin verin ve birbirlerinin performanslarını takdir etmelerini sağlayın. Daha farklı bir biçimde söylemek ya da oynamak istedikleri cümleler var mı?
Sanat / Resim
- Öğrencilerden Fransız Rönesans dönemi sanat eserlerini incelemelerini isteyin.
Coğrafya / Modern Yabancı Diller
- Fransa ve Fransız kültürü hakkında araştırma yapmalarını söyleyin.
Tarih
- 1600’lü yıllarda Fransız toplumunu giyim kuşam geleneklerine odaklanarak araştırmalarını isteyin.
Dostluk-Adalet-Tarih-İktidar Çatışması-Cesaret
Kim Olduğumuz-Kendimizi İfade Etme Yollarımız-Bulunduğumuz Yer ve Zaman
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1